Steeds meer keuze in trendy ‘groene’ promotionele producten | PromZ

Steeds meer keuze in trendy ‘groene’ promotionele producten

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en duurzaamheid zijn ruime begrippen. Heeft het milieu in uw bedrijfsstrategie prioriteit? Of gaat u meer voor de sociale betrokkenheid bij de fabrieksarbeiders en de lokale bevolking in de landen waar de artikelen worden geproduceerd?

 

Zet uw belangrijkste aandachtspunten eens op een rijtje. Er zijn natuurlijk meer criteria, maar met deze heeft u al een handige checklist om te bepalen waaraan uw promotionele producten in ieder geval moeten voldoen om uw visie te ondersteunen:

 

– Hoe energiezuinig is het product

– In welke mate is het te recyclen

 

– Hoe schoon is het productieproces

– Hoe sociaal/eerlijk worden de arbeiders behandeld en betaald

– Waar is de lokatie (de afstand die over weg/water/lucht moet worden afgelegd om het product in Nederland te krijgen)

– Heeft het product alle nodige keurmerken/EU-certificeringen

 

De keuze in ‘groene’ promotionele artikelen wordt steeds groter. Het assortiment is ook van deze tijd, het imago van geitewollensokken is echt passé. Vanuit de samenleving is er steeds meer oog voor en vraag naar MVO. Mede daardoor moeten ondernemingen, zeker de grote bedrijven, aandacht hebben voor MVO en duurzaamheid in hun strategie, visie en (promotionele) producten richting consumenten en zakelijke relaties.