Stop de onzinnige actievoorwaarden | PromZ

Stop de onzinnige actievoorwaarden

De actievoorwaarden die achter elke actie schuil gaan, beslaan pagina’s juridische teksten. Sommige voorwaarden lijken zinnig, andere overbodig zo niet belachelijk.

De actievoorwaarden die achter elke actie schuil gaan, beslaan pagina’s juridische teksten. Sommige voorwaarden lijken zinnig, andere overbodig zo niet belachelijk.

Deze conclusie trekt actiemarketingbureau Kega na een uitgebreide het analyseren van de juridische voorwaarden bij promotionele acties. Kees Verkade, algemeen directeur van Kega: “Tien acties betekenen tien totaal verschillend geformuleerde actievoorwaarden. Een beter bewijs dat ze, in ieder geval in juridisch opzicht, goeddeels overbodig zijn, heb ik niet.”

Belazeren
Kega inventariseert nu welke voorwaarden wel, soms en nooit vastgelegd hoeven te worden en – niet in de laatste plaats – hoe ze vriendelijker kunnen worden geformuleerd. Want volgens Kees Verkade straalt de toon te vaak uit dat de klant er alleen maar op uit is om het actievoerende bedrijf te belazeren, iets wat haaks staat op de inspanningen om juist een relatie met de klant op te bouwen.

Lees meer hierover in PromZ Magazine nr 2 die deze week uitkomt.