Haal meer uit je e-mail marketing | PromZ
email

Haal meer uit je e-mail marketing

Tussen alle digitale junkmail die je dagelijks in je in-box krijgt, zit zo nu en dan een schitterend communicatief kunstwerkje, een pracht email. Een zeldzaamheid, helaas. Maar hoe herken je een goede e-mail? En wat is de trigger waardoor iemand reageert?

Ik stuitte net op het artikel op Marketingfacts ‘Do and Don’ts voor e-mail marketing’ waar jullie vast veel aan kunnen hebben. Ze schrijven dat een e-mailnieuwsbrief met veel abonnees een goudmijn is voor bedrijven. En ze geven 7 mooie tips hoe je je mail kunt verbeteren:

  1. Kies een titel die nieuwsgierig maakt
  2. Gebruik een afzender die men herkent
  3. Stuur wanneer de ontvanger wil en kan lezen
  4. Speel in op wat de ontvanger wil weten
  5. Blijf je nieuwsbrief testen en verbeteren
  6. Werf nieuwe adressen met toestemming
  7. Maak gebruik van ‘de kennis’ van e-mail programma’s

Allemaal hele mooie adviezen maar ik zou jullie echt hét advies willen geven, leef je in.

Leef je in … in je klant, in je prospect, in je ontvanger. Waarom wil hij contact met jou? Wat wil hij van jou horen en weten? Wat vindt hij (of zij) belangrijk? En waarom zou hij ook de volgende keer weer zitten te wachten op jouw communicatie? Stuur dus iets waar ze echt op zitten te wachten, dat hem echt helpt en dat op het juiste moment komt.

Een goede e-mail vertelt je wat je wilt horen en niet wat de afzender wilt dat je hoort. ‘What’s in it for me?’ is het eerste waar de ontvanger naar kijkt. En als hij eerst door een brei aan lettertjes moet worstelen, voordat hij een antwoord op die vraag krijgt, is hij weg. Grote kans dat hij de volgende keer niet eens meer de moeite neemt om jouw mail te openen. Zorg ervoor dat je aanbod en de doelgroep die je ermee benadert goed op elkaar zijn afgestemd.

En anders stuur gewoon niets, dat is beter dan iets waar je niets aan hebt.

 

Wil je het hele artikel over e-mail marketing op marketing facts lezen? Hier is het linkje.