typografie direct mail

Typografie rocks!

Als creatief marketing bureau proberen wij altijd bij te blijven qua trends en dat te combineren met een bestaande huisstijl of toe te passen in een compleet nieuwe vormgeving. Het leek ons leuk om jullie mee te nemen in dit verhaal en te laten zien wat we komend jaar qua typografie kunnen verwachten.

Typografie als middelpunt

Typografie inzetten als middelpunt is één van de leidende trends in 2018. Daarom is het een mooie kans dit even uit te lichten. De overall typografietrend is al een paar jaar populair maar is nog niet op de terugweg qua populariteit. Op dit gebied is verbeelding zeker nodig! Creatieve typografie kan gecombineerd worden met andere technieken of op zichzelf staand. Het maakt in beide gevallen zeker indruk.

 

 

 

 

Less is more in typografie

Hierbij is het feit dat je niet de complete tekst laat zien maar nog wel leesbaar laat. Dit vergt veel creativiteit maar het uiteindelijke resultaat is het zeker waard!

 

 

 

 

Chaotisch

Deze chaos was al een toptrend in 2017. Alles uitlijnen is fijn en veilig, maar het chaotisch plaatsen van letters en woorden is het helemaal dit jaar.

 

 

 

 

Beeld en tekst, goede combinatie

Het combineren en ervoor zorgen dat het beeld een interactie heeft met de tekst is een moderne grafische trend. Het behaalde effect is dat de tekst echt deelneemt aan het beeld.

 

 

 

 

Negatieve ruimte, positieve trend

We noemen dit negatieve ruimte omdat de tekst hier wordt opgevuld met beeld. Dit heeft een positieve invloed op de zintuigelijke waarneming. Een negatieve ruimte is een ‘lege’ ruimte. Dit vormt een bepaalde vorm en deze wordt aangevuld met beeld. Deze techniek is een van de meest populaire trends op dit moment. In 2018 houdt dit ook nog aan.

 

 

 

 

De favoriete typografie van TIM

Doeltreffende simpelheid van op zichzelf staande tekst. Onze vormgeefster Melaney Bongers is erg weg van typografie. Dus het liefst werkt ze daar ook vaak mee. Tuurlijk versterkt een mooi beeld, maar als er een goede boodschap in zit, is er eigenlijk niet meer nodig dan een ontwerp met tekst.