Albert Heijn doet ’t weer… | PromZ

Albert Heijn doet ’t weer…

Hoge bomen vangen veel wind. Met de kristalactie trok Albert Heijn geen volle zalen, maar de moestuintjesactie wordt nu weer door vriend en vijand geprezen! Cijfers zijn nog niet bekend, maar we gokken er nu al op dat deze actie een van de betere is en AH geen windeieren zal leggen, zeker niet in het kweken van loyalty en ‘good feeling’.

Met de spaaractie voor kristalzegels, enige tijd geleden, had supermarktketen Albert Heijn ten onrechte in zijn uitingen de suggestie gewerkt dat klanten konden sparen voor kristallen glazen van de hoogste kwaliteit. Na een klacht van een consument werd de reclamespot dan ook in strijd met de reclameregels bevonden. Maar de moestuintjesactie oogst veel sympathie, vooral ook hoe AH hiermee de thema’s biologisch en duurzaam in de schijnwerpers zet.

He-le-maal van deze tijd
Charles Borremans (van bureau Goud Activatie in Amsterdam) schrijft in zijn column in de komende PromZ Magazine over deze actie het volgende: “Eten zo puur en eerlijk mogelijk. Dat Albert Heijn het niet alleen bij woorden, plaatjes en aanbiedingen laat, maar de klanten van de grootgrutter ook daadwerkelijk laat delen in de ambitie om het platteland naar de supermarkt te halen, blijkt overduidelijk uit de promotie, waar AH onlangs mee kwam: ‘Begin je eigen moestuintje’. Klanten kunnen voor 20 verschillende soorten moestuinpotjes en zaadjes sparen. Bij elke bestede 15 euro krijg je zo’n potje. Dus geen plastic Disney-poppetjes meer, maar dille-, radijs- en tijmplantjes. Een promotie, die he-le-maal van deze tijd is en leuk is voor jong en oud. Want reken maar, dat ook menig volwassene ineens de geneugten van het zelf kweken van groenten en kruiden gaat ontdekken…”