Blue Band: beste premiumpromotie van 2013 | PromZ

Blue Band: beste premiumpromotie van 2013

Blue Band is de winnaar van de PromZ Premiumpromotion of the Year 2013. Het margarinemerk laat goed zien hoe krachtig de combinatie tussen premium – de broodplankjes – en communicatie kan zijn. De PromZ Premium Promotion of the Year is een initiatief van PromZ Magazine, vakblad over actiemarketing en promotionele producten en diensten.

 

De onderscheiden Beroepencampagne van Blue Band was genomineerd samen met de Sinterklaasboeken van Douwe Egberts, de winkeltjesactie van Albert Heijn en de actie met Olli van Diergaarde Blijdorp. De vakjury van de PromZ Premiumpromotion of the Year noemde lef, consistentie en een sterke strategie de kenmerken van de Beroepencampagne van Blue Band. Blue Band weet moeder en kind steeds weer op een verrassende en consistente manier te wijzen op het belang van goede voeding.

 

Gekleurde broodplankjes
Blue Band, een product van Unilever, begon met de Beroepencampagne in 2010. Sinds die tijd is het merk standvastig op de ingeslagen weg doorgegaan, onder de noemer ‘Wat wil jij later worden?’ Al vier jaar op rij verrast Blue Band consumenten met een nieuw premium, zoals bestekjes en bordjes. In 2013 drong het margarinemerk van Unilever door tot de eettafel met gekleurde broodplankjes. De premiums zien er zeer kwalitatief uit, zijn een herkenbaar onderdeel van het grote geheel en worden met zorg en liefde aan de consument gepresenteerd, zowel online, in print, outdoor als op televisie.

 

Eerdere winnaars van de PromZ Premiumpromotion of the Year waren de Welpies van Albert Heijn (2008), de Cassettestick van Heineken (2009), de Dutch Dress van Bavaria (2010), de actie met de vrachtwagentjes van Douwe Egberts (2011) en de Mini’s van Albert Heijn (2012).

Achtergrond en verantwoording
Het panel dat de PromZ Premiumpromotion of the Year bepaalde, bestond uit Charles Borremans (Goud Activatie), Kees-Jan Rozestraten (De Combinatie van Factoren), Ed van Eunen (Van Eunen Marketing), Allard Frederiks en Karin Schaper (beiden PromZ Magazine). De panelleden beoordelen vanuit hun achtergronden en ervaring de power en impact van consumentgerichte premiumacties.

 

De redactie van PromZ Magazine heeft zo goed mogelijk bijgehouden welke opvallende premiumpromoties in 2013 werden gehouden. De panelleden maakten een lijst ‘kanshebbers’ en via een quickscan onder mensen uit het vak is deze lijst verder aangevuld. Het panel heeft op basis van deze informatie uiteindelijk een winnende premiumpromotie geselecteerd. (NB: PromZ Magazine kent de award niet toe op basis van harde actieresultaten.)