Egmond aan Zee baalt van Unox | PromZ

Egmond aan Zee baalt van Unox

Egmond aan Zee is de “sleurmarketing” van Unox zat. De soepfabrikant is er niet meer welkom als hoofdsponsor bij de nieuwjaarsduik, zo meldt de Alkmaarsche Courant.

 

Volgens de organisator van de nieuwjaarsduik is Egmond met z’n 5000 deelnemers de derde nieuwjaarsduik in Nederland. Scheveningen en Zandvoort krijgen respectievelijk 25.000 en 8000 euro van Unox, de organisatie in Egmond krijgt geen cent, stelt hij. Ook over de spelregels zou er onenigheid zijn tussen Egmond en Unox.

 

Soepoorlog

De soepoorlog is inmiddels uitgebroken. Egmond stapt af van het uitdelen van erwtensoep uit blik, meldt de organisator fijntjes. De deelnemers krijgen verse knolselderijsoep uit de Schermer of ecologische erwtensoep van een restaurant in Egmond.

Volgens het krantenbericht verdwijnen nu ook de Unox-mutsen uit het beeld van de nieuwjaarsduik. Maar daar zouden ze zich nog wel ‘ns in kunnen vergissen… De consument blijft die duik voorlopig wel met Unox associëren, denken we.