Hoe je folders met hyperpersonalisatie voor jou laat scoren | PromZ

Hoe je folders met hyperpersonalisatie voor jou laat scoren

Haal jij het optimale uit je folders met hyperpersonalisatie?

Zijn jouw folders wel echt relevant voor je doelgroep? Of gooit 80 procent van jouw doelgroep jouw meesterwerkje nog steeds in de prullenbak zodra het binnenkomt? Folders kunnen heel effectief zijn. Maar een persoonlijke folder of brochure levert meer respons, bereik en sympathie op volgens de Rijksuniversiteit Groningen. Hoe zorg je er nou voor dat je met je folders ook mooie responscijfers realiseert? Door folders met hyperpersonalisatie!

Pas de regels van actiemarketing toe op je folders om je respons te vergroten. Hier zijn wat ideetjes hoe jij dit zelf kunt doen:

Idee 1. Personaliseer ze, beter nog: hyperpersonaliseer ze!

Maar wat kun je dan met folders personaliseren hoor ik je denken. Je kunt heel goed in plaats van een huis-aan-huis-folder, een echt persoonlijke folder maken die je voorziet van bijvoorbeeld de gegevens of naam van de ontvanger, een persoonlijk aanbod dat aansluit waar hij nu mee bezig is of een kaartje naar de locatie van je winkel vanaf zijn huis. Je kunt ook werken met een PURL (persoonlijke url) waarmee je alvast zijn gegevens op de landingspagina invult. Zo hoeft de prospect alleen nog maar zijn gegevens aan te vullen. Hoe meer je van de ontvanger weet hoe meer je kunt personaliseren. Zodra het écht 1 op 1 wordt, heet dit hyperpersonalisatie.

Idee 2. Stuur ze los niet in een plastic bulkverpakking.

Het is namelijk veel te handig om zo’n plastic bulkverpakking in 1 keer gelijk in de prullenbak te stoppen. Losse gepersonaliseerde folders vallen ook veel meer op dan eentje in een bulkpakket. En voelen veel persoonlijker aan dan folders in zo’n plasticje.

Idee 3. Maak het beeld persoonlijk en relevant voor de lezer.

Houd in het ontwerp van de folder rekening met de belevenis van de prospect. Hier zou je bijvoorbeeld een beeld uit de streek voor kunnen gebruiken. In het geval dat iemand bijvoorbeeld een ballonvaart zou kunnen winnen, kun je een algemeen plaatje van een ballon gebruiken of één van een ballon die boven de stad of zelfs straat van de ontvanger vliegt. Hiermee creëer je herkenning en interesse.

Meer tips en ideetjes horen voor jouw volgende campagne? Bel me even of reageer hier onder.