Liselotte Leijten-Deppenbroek, COO van Pinkcube, uitgeroepen tot ‘European Ecommerce Business Personality of the Year’ | PromZ

Liselotte Leijten-Deppenbroek, COO van Pinkcube, uitgeroepen tot ‘European Ecommerce Business Personality of the Year’

Tijdens een virtuele bekendmaking van de European Ecommerce Awards is Liselotte Leijten-Deppenbroek verkozen tot ‘European Ecommerce Business Personality of the Year’. Ook was Pinkcube finalist voor de ‘European B2B Ecommerce Website of the Year’. De vakjury bestaat uit een panel met experts van onder meer AirBnB, Hugo Boss, ZARA en heeft in twee beoordelingsrondes de winnaars bepaald. Onder de overige winnaars bevinden zich diverse grote bedrijfsnamen, zoals The Bottle Club en A.S. Watson & ICI Paris XL.

Voor Liselotte Leijten-Deppenbroek, voorheen werkzaam bij Google in verschillende sales management gerelateerde internationale rollen, is geen uitdaging te groot bij Pinkcube. Sinds haar komst in 2019 is het nog geen moment saai geweest. In 2021 had corona een grote, negatieve impact op de omzetcijfers van het bedrijf en door een reorganisatie ging het bedrijf van 33 naar 12 medewerkers. Inmiddels floreert het bedrijf weer en worden records neergezet en verbroken. “Snel schakelen, aanpakken en veerkracht zijn de drijfveren achter de groei. Het vergt aanpassingsvermogen van werknemers om te schakelen van groei, naar reorganisatie en weer terug naar enorme groei. Dankzij de flexibiliteit en ambitie van het team zijn we hier goed doorheen gekomen.”, aldus Liselotte Leijten-Deppenbroek.

Dankzij de open denkwijze van Liselotte Leijten-Deppenbroek heeft zij al vele werknemers en stagiaires geholpen op het gebied van persoonlijke groei. De COO van Pinkcube kijkt verder dan een diploma en kijkt waar haar werknemers energie van krijgen. “Om de juiste mensen op de juiste plek te krijgen, geven we werknemers ruimte om te ontdekken waar hun kracht ligt. We moedigen het aan als werknemers zelf initiatief tonen en uitstapjes maken naar andere vakgebieden, bijvoorveeld in de vorm van een interne stage. Zo werken er marketeers op de verkoopafdeling, een voormalig finance medewerker in de klantenservice en heeft onze voormalige marketingmanager nu een rol gerelateerd aan software ontwikkeling. Net als de eigenaar van Pinkcube, Edwin Kats, denk ik graag in kansen. Kansen en mogelijkheden geven energie. We kijken altijd naar de potentie, of het nu van een markt, van een project of van een persoon is. Ik denk dat je ons wel kunt bestempelen als optimisten. We worden blij van positiviteit, maar maken ook fouten in ons enthousiasme. En daar houden we van. We leren door te doen.”