Doutzen Kroes op de foto met L’Oréal-tassen | PromZ

Doutzen Kroes op de foto met L’Oréal-tassen

Voor een premiumactie van het cosmeticamerk L’Oréal, die enige tijd geleden bij alle filialen van de Etos liep, ontwikkelde leverancier Promit ter Haar zwarte schoudertassen van stof met de tekst ‘I’m Worth It’, de claim van L’Oréal Paris. Doutzen Kroes maakte ze extra gewild en liet ze de winkel uitvliegen.

Mirjam Zwemer, trademarketeer bij de consumentendivisie van LÓréal Nederland: “We kenden relevantie toe aan het premium door Doutzen Kroes, een van onze ambassadrices, met de tas in Cannes te fotograferen. Die foto haalde de media en daarmee genereerden we nieuwswaarde voor dit premium. Dat heeft het premium waardevoller gemaakt.”

Concept neerzetten
L’Oréal wil de consument op een verrassende manier verleiden tot aanschaf, vertelt Zwemer. Een premium is daarbij een effectief ondersteunend instrument – en het hele verhaal om het premium heen is zo mogelijk nog effectiever. “Ik wil een concept neerzetten dat langer meegaat dan de duur van de actie,” licht ze toe.
En dat is wat L’Oréal heeft gedaan met de ‘edgy’ schoudertas met de claim in glinstergouden letters, de inzet van een aansprekend model als Doutzen Kroes en de doorvertaling van de actie op Facebook.

Lees meer in PromZ Magazine nr 2, die in juni uitkomt.