Retargeting : wees er voorzichtig mee | PromZ
retargetting, doe het voorzichtig

Retargeting : wees er voorzichtig mee

Met digitaal stalken stoot je alleen maar klanten af

Wen er maar aan. Van alle bezoekers aan je website gaat er maar een heel klein deel over tot een aankoop. Da’s niets bijzonders. Het geldt voor alle actiemiddelen waarbij de doelgroep niet haarfijn geselecteerd kan worden. Maar bij website bezoek hebben we daar iets op gevonden…retargeting.

 

Retargeting – een krachtig middel

Met retargeting kan je een bezoeker wekenlang na zijn bezoek nog teisteren met banners. Zalando is daar goed in. Zelfs als je net een paar schoenen bij ze hebt besteld krijg je tijdens het surfen overal een banner te zien met dezelfde schoenen. Daarom bedenk ik me nog wel tweemaal, voordat ik weer de site van Zalando bezoek. Toch is retageting een krachtig middel om klanten te werven. Het kan alleen beter. Veel beter. Begin maar eens met het uitsluiten van kopers.

 

Zet retargeting alleen serieus in

Marco Dekker van Qurrent schreef er een zeer leerzaam artikel over in Marketingfacts. Dat zou je echt eens moeten lezen als je retargeting serieus wilt inzetten. Hij geeft tips die de moeite waard zijn en je kunnen helpen bij het opzetten van een campagne. Want door de juiste bezoekers te retargeten en hen het juiste aanbod te bieden, voorkom je ergernis en jaag je geen klanten weg.

 

Gebruik de succesfactoren van actiemarketing

Het komt toch weer neer op de succesfactoren van actiemarketing: de juiste doelgroep, het juiste aanbod en het juiste moment. En als je dan ook nog zorgt voor een mooie en efficiënte landing page, kan succes niet meer uitblijven.