Stap voor stap naar een CO2 neutraal assortiment | PromZ

Stap voor stap naar een CO2 neutraal assortiment

Stap voor stap naar een CO2 neutraal assortiment met de Carbon Tracking Tool en de BeGlobal Brandstore.

BeGlobal zet een belangrijke stap richting een duurzame wereld. Zij hebben namelijk een tool ontwikkeld om CO2 uitstoot van product media terug te dringen.

Hoe werkt het?

Onze adviseurs berekenen je ‘carbon footprint’ met behulp van de IPPAG Carbon Tracking Tool. De IPPAG Carbon Tracking Tool is een unieke tool, die is ontwikkeld door IPPAG en gecertificeerd door Bureau Veritas. BeGlobal is, als mede-ontwikkelaar, het enige Nederlandse bedrijf dat gebruik maakt van deze tool. Wij reduceren je carbon footprint in 5 eenvoudige stappen:

  1. Onze door IPPAG getrainde adviseurs berekenen je carbon footprint op basis van jouw huidige assortiment.
  2. Je ontvangt een rapport met daarin de gegevens van je uitstoot.
  3. Je ontvangt een aantal Quick Wins, waarmee je je uitstoot al tot 35% kunt reduceren.
  4. BeGlobal doet een voorstel om je complete assortiment CO2 neutraal te maken. Dit kan bijvoorbeeld door het aankopen van Europese CO2 compensatie certificaten of het planten van een eigen bos.
  5. Kies je voor onze Brandstore? Dan monitoren wij periodiek of zelfs continu jouw Carbon footprint.

Wat doen we nog meer?

  1. Ons kantoor haalt alle energie uit de zon en is 100% energie neutraal.
  2. Alle zendingen van onze promoshops worden CO2 neutraal verzonden.
  3. Onze accountmanagers rijden elektrisch.”

 

*De IPPAG is een internationaal samenwerkingsverband van tot de top behorende (toe)leveranciers van product media. De IPPAG initieert en ondersteunt o.m. gezamenlijke projecten, middelen en initiatieven in de promotionele producten industrie. IPPAG heeft één lid per land, je wordt gevraagd door de board van IPPAG. BeGlobal is dus het enige Nederlandse lid. IPPAG heeft 33 leden die samen een omzet hebben van 335 miljoen euro. Deze inkoopkracht gebruikt IPPAG niet alleen om de beste deals bij fabrikanten te bedingen, maar ook om fabrieken te verbeteren, zeker waar het om de (sociale) omstandigheden in de fabrieken gaat.

Voor meer informatie: André Noordwijk, directeur BeGlobal