Super Bowl commercial van brouwerij Sam Adams schrijft geschiedenis

Super Bowl commercial van brouwerij Sam Adams schrijft geschiedenis

Was je een van de 150 miljoen Super Bowl kijkers wereldwijd? Het grootste sportevenement van de VS is legendarisch op velerlei gebieden. De wedstrijd, de halftime show die dit keer verzorgd werd door The Weeknd (die zelf 5 miljoen dollar investeerde omdat het geld bij sponsor Pepsi niet voldoende was) en natuurlijk de commercials.

Voor het eerst in 37 jaar was Budweiser afwezig als adverteerder bij de Super Bowl. Goede vervanger was speciaalbier brouwerij Samuel Adams, die een unieke merchandise lijn uitbracht. 100 % van de opbrengst gaat naar het ‘restaurant strong fund’, dat restaurants helpt in coronatijd.

De merchandise lijn bestaat uit allerlei items die een link hebben met de Super Bowl commercial. Van een T-shirt tot een cap en van een glas tot een specifieke championship ring (met een prijs van ruim 140.000 dollar inmiddels uitverkocht).

Het is de eerste keer dat een commercial alleen ingezet is om promotionele producten te verkopen. En met succes. Bijna alle items zijn inmiddels uitverkocht.