Tips voor briefings | PromZ
Tips voor briefings

Tips voor briefings

Hoe brieft u uw actiemarketingbureau en leverancier van promotionele producten het beste? Een paar tips om de neuzen dezelfde kant op te krijgen en de vaart erin te houden.

– Merk/product/dienst: Wat doet het product en waarom zou uw (potentiële) klant het moeten kopen? Wie zijn de concurrenten en wat doen ze beter/slechter?
– Doelgroep: tegen wie wilt u uw ‘verhaal’ houden: b-to-c of b-to-b. Wie is de doelgroep, wat willen ze en wat vinden ze belangrijk?
– Inzet van media en middelen: Hoe gaat u uw verhaal overbrengen? Hoe (wie) bewaakt u uw huisstijl?
– Randvoorwaarden: weet iedereen welke belangrijk zaken rond uw merk/product/dienst spelen?
– Wees eerlijk: zeg wat uw budget is en verwacht niet dat uw bureau of leverancier in één dag het ei van Columbus voor u heeft gevonden.