Het machtsspelletje om de verbetering van klantbeleving | PromZ

Het machtsspelletje om de verbetering van klantbeleving

Soms houd ik wel een beetje van Google.

Nee, ik ben echt geen internet junkie die achter de grote merken aanrent. Maar als grote merken hun macht inzetten en je gaan forceren om verbetering van klantbeleving door te voeren, dan vind ik dat machtig mooi! Heb je het al gelezen? Google gaat je site slechter indexeren als je hinderlijke advertenties plaatst. Je weet wel advertenties die je weg moet klikken om de content te kunnen lezen.

Google versus stomme hinderlijke advertenties :  1-0

Een jaar geleden deed Google al hetzelfde met sites niet geschikt waren voor mobiel. De waardering voor je site kwam gewoon lager in de zoekmachine resultaten (indexering) als het niet geschikt was voor mobiel. Het moet gewoon klantvriendelijk zijn en klanten kijken nou eenmaal graag op hun mobieltje. Google geeft nu aan dat bijna alle sites geschikt zijn gemaakt voor mobiel. Reden voor hen om je mobiele site niet meer mee te nemen in de waardering voor je site. Mooi om te zien dat dit zo veel impact heeft gehad, dat het nu gewoon standaard is geworden.

Misschien kunnen we Google vragen om volgend jaar targeted advertenties mee te nemen in hun telling/waardering. Alle merken die meer dan, zeg 6 keer dezelfde advertentie aan je tonen, worden dan lager geïndexeerd. Volgens mij zegt ‘niet klikken’ genoeg. Google kan hier ook echt helpen bij het verbeteren van de klantbeleving.

Denk je dat merken zich dan eindelijk gaan inzetten om echt relevant te adverteren en voor de verbetering van klantbeleving?