Het succes van AH, DE, Shell en Heineken

Waaraan hebben grote supermarkten en fabrikanten als Albert Heijn, Douwe Egberts, Heineken en Shell in de loop der jaren het succes van hun (premium)promoties te danken? In de komende nummers van PromZ Magazine gaan we daar dieper op in.

Marketeer Ed van Eunen lichtte op de beurs PromZ Event een tipje van de sluier op. Tijdens de Inspiratie Sessie zei hij, terugkijkend op decennia succesvolle promoties: “Wat hebben deze premiumacties met elkaar gemeen? Consistentie. Ermee doorgaan omdat het goed loopt. Niet elke zoveel jaar weer iets anders bedenken. Waar vind je ze nog, de bedrijven die tientallen jaren dezelfde beleidslijn inzake premiums hanteren? Voordeel daarvan is dat je premium heel ‘eigen’ wordt, anderen kunnen er niet mee aan de haal gaan. Jammer dat die consistentie zo vaak onder druk komt te staan. Binnen een bepaalde promotionele lijn moeten er genoeg uitbouwmogelijkheden zijn, maar die moet je dan wel willen.”

In de komende uitgaven van PromZ Magazine analyseert Van Eunen, in de rubriek ClassicZ, de marketing- en promotiestrategie van giganten als DE, AH, Shell en bierbrouwer Heineken.