Met een limited edition-actie en 650.000 unieke potten ‘viert’ Nutella dat ieder mens uniek en bijzonder is. Vanaf maandag 26 februari zijn de speciale potten in de Nederlandse supermarkten te vinden. Elke pot is herkenbaar aan het unieke nummer.
Nutella is twee jaar bezig geweest met de voorbereiding van de actie. Het Italiaanse hazelnootpastamerk werkte hierbij samen met Hewlett Packard, dat een speciaal programma heeft ontwikkeld. Een algoritme zorgt voor het in- en uitzoomen en roteren van een patroon, zodat miljoenen unieke designs worden gecreëerd.
In Italië liep de actie al eerder en werden in totaal 7 miljoen potten met unieke designs op de markt gebracht. Volgens Nutella waren ze binnen een maand uitverkocht.
Uniciteit
Met de limited edition actie viert Nutella naar eigen zeggen de ‘uniciteit van ieder mens’. “Uniek zijn gaat niet over opvallende karaktereigenschappen, uiterlijke kenmerken of hobby’s. Het gaat over het bijzondere dat in ieder mens zit. Dát willen we vieren bij Nutella,” aldus de boodschap van Nutella Nederland.