Carrefour is begin deze maand in zijn supermarkten in België gestart met een spaaractie voor stickers voor lokale voetbalclubs. Dat gebeurt in het kader van de sponsoring van bijna 400 lokale teams door Carrefour Belgium. “Zoals we in 2014 en 2015 konden zien, verzamelen de Belgen graag de stickers van ‘hun’ Rode Duivels,” aldus Carrefour Belgium in een persbericht.
Maar hun voetbalhart staat niet alleen open voor de grote ploegen. Daarom sponsort Carrefour Belgium sinds vorig jaar bijna 400 lokale teams. Zo ontstond ook het idee om de lokale clubs hun eigen stickeralbums te schenken, naar het voorbeeld van de alom bekende Panini-albums.
Samen met Unilever
Carrefour Belgium voert de actie in samenwerking met Unilever. De supermarkt geeft per aankoop van 25 euro een zakje met drie stickers en ook een bij aankoop van steeds per week wisselende deelnemende Unilever-producten. De bedoeling is dat de actie gedurende drie maanden per vestiging loopt. “Het is immers een activatie-campagne en dan moet je een einddatum hebben,” zegt Baptiste van Outryve, woordvoerder van Carrefour Belgium. Dat houdt in dat de actie niet overal op hetzelfde moment zal lopen. Van Outryve stipt wel aan dat de lokale acties de nationale sticker-acties niet mogen kannibaliseren. Rond het komende Europees Kampioenschap in Frankrijk in 2016 zal er weer een actie met de Belgian Red Devils zijn en zullen de lokale stickeracties ‘on hold’ gezet worden, meldt het Belgische vakblad Promo-Biss op zijn website.