Trends in eindejaarsgeschenken en kerstpakketten voor 2012 | PromZ

Trends in eindejaarsgeschenken en kerstpakketten voor 2012

Een overzicht van de belangrijkste trends op het gebied van kerstpakketten en eindejaarsgeschenken uit een onderzoek van PromZ MagazineNr. 3-2012.

 

• Door de crisis stellen organisaties dit jaar vragen bij nut en noodzaak van eindejaarsgeschenk

• Veel organisaties concluderen dat medewerkers juist in de huidige moeilijke omstandigheden een blijk van waardering met kerst verdienen. Het eindejaarsgeschenk blijft dus populair

• Budgetten lijken iets onder druk te staan, maar de gemiddelde prijs per medewerker blijft rond de 30 à 35 euro euro

• Het aantal eindejaarsgeschenken nam de afgelopen jaren af van 5 miljoen naar 4,8 miljoen

• Werkgevers bestellen steeds later, constateerde branchevereniging Platform Promotional Products in 2011

• Minder maar wel grotere tenders doordat organisaties fuseren of de inkoop van het eindejaarsgeschenk clusteren (waar organisatieonderdelen voorheen zelf hun inkoop deden)

• Grote, zeer diverse organisaties hebben voorkeur voor eigenkeuzeconcepten, traditionelere bedrijven (bijvoorbeeld in de bouw) hangen aan het kerstpakket

• Retailers hebben zich met hun waardebonnen definitief op de markt van eindejaarsgeschenken genesteld

• De trend van 2012 is duurzaamheid, maar voor goede doelen kiezen steeds minder medewerkers.

trends

Op zoek naar een kerstpakket groothandel in uw regio?
Op kerstpakketleveranciers.nl vind je alle gespecialiseerde kerstpakket groothandels overzichtelijk op 1 website. www.kerstpakketleveranciers.nl