Unilever schrapt merken | PromZ

Unilever schrapt merken

Unilever wil circa een half miljard euro bezuinigen door in 2014 30 procent van het aantal merken te schrappen en ook flink te snijden in het personeel. Er zullen 2000 banen verdwijnen, waaronder twaalf procent van de marketingfuncties.
Ceo Paul Polman gaf in zijn ‘Navigating the new world’-presentatie aan dat Unilever volgens hem niet snel genoeg heeft gereageerd op de economische malaise. Uit de derde kwartaalcijfers van Unilever over 2013 bleek dat het concern last heeft van de tragere groei in opkomende markten. Unilever behaalt ongeveer 60 procent van zijn omzet in groeimarkten, aldus een bericht in Marketingtribune. In Noord- en Zuid-Amerika viel de omzetgroei ook terug in het derde kwartaal. Europa trok juist wat bij.
Uit de toespraak van Polman blijkt dat Unilever nu toch ook stevig de broekriem aan gaat halen. Unilever geeft verder geen details over de merken en over welke merken het precies gaat.