Vakprijzen en Publieksprijzen 2017 voor (online) leveranciers | PromZ

Vakprijzen en Publieksprijzen 2017 voor (online) leveranciers

Hokra is uitgeroepen tot Leverancier van het Jaar 2017. De award voor de Best Online Performance 2017 (voor internetleveranciers van promotionele producten) is voor Maxilia. Eervolle vermeldingen in de categorie voor full service leveranciers zijn voor Compacon en Interimage en in de categorie internetleveranciers voor Allgifts.nl en IGO. Publieksprijzen gingen naar Robitex en MultiGift.

Ton Löbker (Compacon), Miklos Markovits (Interimage), Karlijn Kieneker-Sjardijn & Ankie Crielaard (Hokra), Pernille la Lau, Martin de Winter (Hokra) en John Swaab

Pernille la Lau, Lex van den Bosch (Allgifts.nl) Marlies Smeenk (IGO), Patrick Geijtenbeek & Erik Joosse (Maxilia) en John Swaab

Beste full service leverancier

Op initiatief van PromZ (en ondersteund door de branchevereniging PPP) wordt de vakprijs voor de beste full service leverancier al meer dan 10 jaar uitgereikt, de prijs voor de beste internetleverancier werd dit jaar voor de derde maal vergeven. De vakjury en toeleveranciers (waar de leveranciers hun producten inkopen) hebben hun stem uitgebracht, en klanten zelf hebben via een speciale votingsite gestemd op hun favorieten. Ruim 4000 klanten, hebben dat gedaan. De leveranciers met de meeste stemmen van klanten ontvingen de Publieksprijs, en die ging in de categorie full service leveranciers naar Robitex en in de categorie online leveranciers naar MultiGift.

In het midden Pim ter Beek & Martijn Abbink (Robitex)

In het midden Paul Visser (MultiGift Relatiegeschenken)

Outstanding performance

De awards zijn uitgereikt (door tv-presentatrice Pernille la Lau en John Swaab van Het Portaal) tijdens een vakevent op 6 september j.l. Met de prijzen wil PromZ Magazine de ‘outstanding performance’ van leveranciers van premiums en relatiegeschenken in de schijnwerpers zetten. Niet alleen de winnaars, maar ook alle genomineerden – want die zijn toch de ‘bijna-winnaars’. We noemen ze nog één keer: De 15 genomineerde full service leveranciers van 2017 waren In alfabetische volgorde: BeGlobal Promotions, BOVI salespromotion, Compacon, Gemaco, Hokra, Interimage, keiretsu europe, Loyalty Makers, P&P Projects, Promo.nl, Robitex, Team Jos!, Webo Promotion, WOT-P, ZaaKado. De 10 genomineerde internetleveranciers waren (in alfabetische volgorde): Allgifts.nl, Van Helden Relatiegeschenken, IGO, Maxilia.nl, MultiGift Relatiegeschenken, Pinkcube, Premiumgids.nl, Promostore Merchandising, Relatiegeschenken.nl, de Schenker.

Juryrapport full service-winnaar Hokra:

‘Met een Martin de Winter (directeur Hokra), die zich al jaren ook persoonlijk inzet om het vak zowel bij klanten als bij collega’s verder te professionaliseren en de wat eigenzinnige propositie en visie, benadrukt Hokra voor 100% de power van het promotionele product. De jury noemde ook de vakkennis van de mensen bij Hokra als een van de positieve en waardevolle eigenschappen van Hokra. Vanaf zijn start pleit Hokra met niet aflatend enthousiasme ervoor om het promotionele productenvak te zien als onderdeel van het marketing- en communicatievak. Hokra focust op het effect van promotionele campagnes en de toegevoegde waarde van goed gekozen premiums en relatiegeschenken.’

Juryrapport online-winnaar Maxilia:

‘Maxilia, wij helpen jou reclame maken.’ Dat is de slogan van Maxilia, en de jury – en de toeleveranciers – vinden dat ze dat zo goed doen, dat ze de award van Best Online Performance 2017 verdienen. Enkele highlights: men vindt dat Maxilia een vriendelijke, overzichtelijke site heeft, de producten goed vindbaar zijn, professioneel te werk gaat en gedreven mensen in dienst heeft die weten waar ze over praten. Maxilia weet klanten aan zich te binden, en dat is echt een groot compliment voor een online leverancier.’

De vakjury

De vakjury bestond dit jaar uit John Swaab (Het Portaal Uitgevers), Bob Heerius (namens PPP-bestuur), Robin Vogel (Buttonboss Group), Marlous Spaven (TIM dm/voorzitter van DeMeter), Bas Lensen (Lensen Toppoint), Karin Schaper (hoofdredacteur PromZ Magazine), Michel Hofsté (Araco) en Simone Keijzers (Listawood).