Jumbo zet de S’FANMUTS op | PromZ
Jumbo Schaats Fanmuts

Jumbo zet de S’FANMUTS op

Supermarktketen Jumbo sponsort al jaren Team LottoNL-Jumbo, met schaatsers zoals Sven Kramer, Kjeld Nuis, Jan Smeekens en vele anderen toptalenten. Om de schaatsers aan te moedigen heeft Jumbo de S’FANMUTS ingezet.

Jumbo heeft een speciale S’FANMUTS gemaakt die de klant voor € 2,99 kan kopen. De volledige winst gaat naar Spieren voor Spieren, een stichting die kinderen met een spierziekte helpt. Zo’n 20.000 kinderen in Nederland hebben een spierziekte.
Bovendien maakt de Jumbo-klant ook nog kans op een cadeaubon ter waarde van €10. Wie een selfie met de muts op maakt, alleen of met een groep vrienden, collega’s, familie, je hond etc., en hem post op Instagram of Facebook met #fanvanschaatsen is een kanshebber.

Boodschappen doen als belevenis

Colette Cloosterman-van Eerd, directeur formule en innovatie bij Jumbo, zegt in een interview met het Financieele Dagblad dat de traditionele supermarkt verdwijnt. Boodschappen doen wordt een belevenis en de supermarkt een plek om elkaar te ontmoeten, aldus Cloosterman.
Het openen van multifunctionele locaties is een van de manieren voor Jumbo en het tot de organisatie behorende La Place om uit te breiden. Jumbo kijkt naar locaties langs snelwegen, op treinstations en bij luchthavens. Maar ook ziekenhuizen en universiteiten hebben de aandacht.

Multifunctionele plekken

“We gaan van traditionele horeca naar multifunctionele plekken, waar mensen kunnen eten, werken en elkaar ontmoeten,” aldus La Place-directeur Bart van den Nieuwenhof. “We komen met restaurants waar niet alleen gegeten kan worden, maar ook vergaderd, gewinkeld, de auto opgeladen en gesport. Het toevoegen van winkelen ligt voor de hand als de wetgeving dat toestaat.”