Spaarprogramma onverminderd populair

Maar liefst 94 procent van de Nederlanders doet wel eens mee aan een spaarprogramma, hoewel we allemaal denken dat dit percentage een stuk lager ligt: 59 procent. Dat blijkt uit recent onderzoek van PanelWizard, uitgevoerd in opdracht van Shell onder ruim duizend Nederlanders van 16 jaar en ouder.

Loyaliteitsprogramma

Shell liet het spaargedrag in kaart brengen in het kader van z’n vernieuwde loyaliteitsprogramma Miles & Me. Shell zegt hiermee het sparen nog persoonlijker te willen maken.
Het merk ziet zich gesterkt door de uitkomst van het onderzoek dat Nederlanders liever voor iets kleins sparen dat gratis is, dan voor een groter cadeau met bijbetaling. De vertrouwde spaarpunten blijven. Maar daarnaast komt er een wisselend aanbod van gratis extra’s, zoals extra Air Miles, een product uit de shop of een andere aanbieding.

Niet zegelmoe

Nederlanders zijn nog niet zegelmoe, zou je kunnen concluderen uit het onderzoek van PanelWizard: van de respondenten geeft een minderheid (44 procent) de voorkeur aan digitaal sparen. De supermarkten strooien nog naar hartenlust met spaarzegels die op een zegelvelletje moeten worden geplakt. Maar ook zij experimenteren met digitale spaaracties.

 

Top 5 van populairste spaarprogramma’s

  1. Supermarkten 68%
  2. Air Miles 66%
  3. Drogisterijen 42%
  4. Kledingwinkels 32%
  5. Tankstations 32%