Zegeltjes, badhanddoeken, Ferrari-autootjes: onmiskenbaar Shell. In de concurrerende brandstofmarkt kan een goede promotionele actie een groot verschil maken. Marketingmanager Alfonso Dozzi koerst daarbij steeds meer op partnerships met andere A-merken.
“Ik geloof sterk in het met elkaar verbinden van A-merken. In het laatste kwartaal van vorig jaar hebben we een gezamenlijke actie met Philips gedaan. Bij elke tankbeurt kregen klanten een voucher voor kortingen van 20 tot 50 procent op Philips-producten.” Cijfers mag Dozzi niet noemen, maar de actie was een succes, vertelt hij.
Sterk aanbod
“De promotie met Philips was een spaarmechanisme. Daardoor lag de lat hoger. De redemptie lag duidelijk boven het gemiddelde bij dit soort acties. Dat zal ook te maken hebben met het sterke aanbod dat we met Philips hadden. Ook Philips was tevreden. De actie bood het merk zichtbaarheid bij zo’n zevenhonderd pompstations in Nederland en België. Het grote aantal transacties bood ook een toegevoegde waarde voor de webshop van Philips,” zegt Dozzi.
Lees het complete interview met Shell’s marketingmanager Alfonso Dozzi in PromZ Magazine nr 2.