Douwe Egberts is gestopt met de Sinterklaasboeken. Een ander oer-Hollands merk, Unox, zet deze activiteit voort. Het Unilever-merk brengt begin november de elfde editie van deze bekende reeks op de markt.
Unox staat naar eigen zeggen voor ‘gezellige familiemomenten’ en de typisch Hollandse Sinterklaastraditie sluit hier perfect bij aan. (En nu maar hopen dat het Sinterklaasfeest ook écht gezellig blijft, ondanks alle commotie over Zwarte Pieten…)
De boeken worden deze keer geschreven door astronaut André Kuipers, cabaretier Paul van Vliet en presentator Winston Gerschtanowitz.
Afspraken
DE is gestopt met het uitgeven van de boeken omdat de afspraken met de retailpartners Jumbo en C1000 in deze zijn stopgezet. Maar Unox distribueert de boeken als vanouds ook via deze retailers. De Sinterklaasboeken zijn vanaf 5 november bij alle filialen van de Jumbo Supermarkten en C1000 verkrijgbaar. Daarnaast kunnen basisscholen met deze boeken als lesmateriaal aan de slag.
Grote oplage
In samenwerking met de Stichting Lezen & Schrijven verschenen er in de afgelopen tien jaar dertig Sinterklaasboeken van DE. Met een jaarlijkse oplage van ruim een half miljoen exemplaren behoren de Sinterklaasboeken tot de meest (voor)gelezen boeken. De boeken hebben o.a. tot doel om kinderen enthousiast te maken voor lezen en schrijven.